Plats för vinterfika 0 (0)

Plats för vinterfika

Plats för vinterfika

Två trädgårdssoffor och ett bord täckta med härlig snö i en berså i Nolhaga, som bara väntar på att få komma till användning tillsammans med varm choklad. Så här vackert skulle det kunnat se ut om inte Kung Bore än en gång dragit sig tillbaka och han borde vara ännu mer skamfull denna gång. Kung Bore började tappa greppet redan på julaftonens eftermiddag och sedan har det bara gått utför under juldagen och annandagen. Det tidigare så vackra vita vinterlandskapet byttes under annandagen mot ishalka på vägar, trottoarer och promenadstråk. Bytet var på intet sätt uppskattat av någon och skapade bara problem. Många blev offer för Kung Bores spratt och akutmottagningarna fick snabbt se sig fyllas av av personer vars fötter tappat fotfästet i ishalkan. Här finns fler blandade bilder.

Canon 1DX Mk II ISO 400 med EF 24-70 f/2,8, 1/80 s och f/7,1

Klicka gärna på stjärnorna för att ge ditt omdöme om bilden!

Average rating / 5. Vote count:

Bli först att ge ditt omdöme!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

Uteservering i vintermiljö 0 (0)

Uteservering i vintermiljö

Uteservering i vintermiljö

Trappan till uteserveringen vid Nolhagabadet har klätts in i ett lager vit snö dagarna innan jul och de vita utemöblerna har fått en vit huva av snö. En bit bort stiger vattenånga från den tempererade utebassängen där några besökare till Nolhagabadet njuter av värmen från vattnet i ett vintrigt Nolhaga. Kung Bore är på tillfällig reträtt men dagarna innan jul bjöd han på ett fantastiskt vinterlandskap. Under den senare delen av julaftonen verkade Kung Bores krafter tryta rejält och ett mildväder började sopa undan det mesta i snöväg. Vinterns frånvaro fortsatte under juldagen och nästan alla snö försvann. Kung Bore verkar vara på ett synnerligen labilt och opålitligt humör och han verkar inte kunna bestämma sig. Vinter eller inte vinter verkar vara frågan som plågar honom mest hela tiden. Här finns fler blandade bilder.

Canon 1DX Mk II ISO 400 med EF 24-70 f/2,8, 1/80 s och f/9,0

Klicka gärna på stjärnorna för att ge ditt omdöme om bilden!

Average rating / 5. Vote count:

Bli först att ge ditt omdöme!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

God Jul 2023 0 (0)

God Jul 2023

God Jul 2023

Den gula labradoren Ramsay är det senaste tillskottet och han har precis hunnit bli 6 månader gammal. Att fotografera Gordon och Ramsay tillsammans skulle visa sig vare en utmaning utan dess like. Den lille gule labradoren behagade sitta still några få sekunder innan fokus försvann och han själv försvann ur bilden. Dessutom var det oerhört svårt för Ramsay att sitta lugnt bredvid Gordon utan att bita honom i öronen eller busa enligt eget önskemål. Efter att ha försökt få till en vettig bild av de båda labradorerna under fyra dagar blev det till slut en acceptabel bild. I år var det inte Gordon som var en utmaning utan det den gula labradoren, som hela tiden verkade ha som målsättning att tänja på tålamodets gränser. Gordon och Ramsay önskar alla en riktig God Jul. Här finns fler bilder på Ramsay.

Canon 1DX Mk II ISO 400 med EF 24-70 f/2,8, 1/160 s och f/6,3

Klicka gärna på stjärnorna för att ge ditt omdöme om bilden!

Average rating / 5. Vote count:

Bli först att ge ditt omdöme!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)