Twisted Sisters i vintermiljö 0 (0)

Twisted Sisters i vintermiljö

Twisted Sisters i vintermiljö

Skulpturen Twisted Sisters utanför Nolhagabadet har draperats i nyfallen snö och är en del av vinterlandskapet som nu tagit över Nolhaga park. Hela parken badar i vitt och Kung Bore verkar kunna leverera något så ovanligt som en vit jul i år. Konstverket är tillverkat i bohusgranit av Christina Monti och är inköpt av Alingsås kommun. Konstnären har en utbildning i skulptur vid Konstfack och Idun Lovéns konstskola. Hon bor och arbetar i Tanum och har ställt ut både nationellt och internationell. Den tvådelade skulpturen är tillägnad människors mod och vänskap över gränser, idag och under det kalla kriget mellan öst och väst. Berlinmuren och det kalla kriget kom att dela konstnärens familj vilket präglar de senaste årens konstnärskap. Här finns fler bilder på kulturarrangemang.

Canon 1DX Mk II ISO 400 med EF 24-70 f/2,8, 1/60 s och f/8,0

Klicka gärna på stjärnorna för att ge ditt omdöme om bilden!

Average rating / 5. Vote count:

Bli först att ge ditt omdöme!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

Vinterlandskap i Nolhaga 0 (0)

Vinterlandskap i Nolhaga

Vinterlandskap i Nolhaga

Nolhaga park har bäddats in i ett vackert snötäcke lagom till jul och vinterlanskapet är återställt. Kung Bore revanscherar sig för det senaste nederlaget då han nesligt fick smita iväg med svansen mellan benen när han inte längre förmådde hålla kvar vintern och snön försvann lite drygt en vecka före jul. Nu har landskapsbilden åter förvandlats till ett vackert vinterland och förhoppningsvis skall väl snön kunna ligga kvar över jul den här gången. Snösvängen fick en ny chans att lägga timmar till kontot och plogbilar har kört under hela dagen. Under dagen kunde till och med lite blå himmel synas i en några glipor mellan de grå molnen och några solstrålar lyckades till och med letas sig ner till marken på sina ställen under eftermiddagen. Här finns fler naturbilder.

Canon 1DX Mk II ISO 400 med EF 24-70 f/2,8, 1/80 s och f/6,3

Klicka gärna på stjärnorna för att ge ditt omdöme om bilden!

Average rating / 5. Vote count:

Bli först att ge ditt omdöme!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

Vintertid i Vänersborg 0 (0)

Vintertid i Vänersborg

Vintertid i Vänersborg

Mitt i centrala Vänersborg har kommunen med samarbetspartner satsat på en mysig och vinterfin mötesplats i Plantaget, Vintertid i Vänersborg. Här bjuds julmusik, belysning, ansiktsmålning, ponnyridning och som kronan på verket en barnkarusell, som dessutom är helt gratis att åka. Vintertid i Vänersborg invigdes den 23 november och kan upplevas ända till den 13 januari då man avslutar med en festlig julgransplundring. Andra år har man haft en isbana i Plantaget där man kunnat åka skridsko men Vintertid i Vänersborg känns mindre väderberoende även om regnväder inte bidrar så mycket till julstämningen. Man kunde önskat sig betydligt bättre tajming av vädergudarna än att låta det vackra vita vinterlandskapet förvandlas till slask och plask inför julveckan. Här finns fler blandade bilder.

Canon 1DX Mk II ISO 800 med EF 24-70 f/2,8, 1/20 s och f/8,0

Klicka gärna på stjärnorna för att ge ditt omdöme om bilden!

Average rating / 5. Vote count:

Bli först att ge ditt omdöme!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)