Fruset i betongruinen 0 (0)

Fruset i betongruinen

Fruset i betongruinen

Betongruinen efter pappersbruket i Vargön är ständigt utsatt för väder och vind. På vintern fryser vatten till is och det bildas frostsprängningar i alla sprickor. Tegelstenar, murbruk och betong påverkas ständigt av frostsprängningar och kanske är det räddningen för ansvariga i Vänersborgs kommun. Betongruinen bryts sakta ner av naturen och naturen tar långsamt tillbaka det som en gång kommit från naturen. Förhoppningsvis finns en mer rationell plan för hur ruinen skall hanteras men med tanke på att ruinen stått så här sedan bruket las ner 2008 och fabriksbyggnaden strax efter revs lite halvhjärtat blir man ganska tveksam. Det är heller inte helt lätt att bara stoppa huvudet i sanden för ansvariga och låtsas som ruinen överhuvudtaget inte existerar då den är ganska påtaglig. Här finns fler bilder på övergivna föremål och platser.

Canon 1DX Mk II ISO 400 med EF 24-70 f/2,8, 1/80 s och f/7,1

Klicka gärna på stjärnorna för att ge ditt omdöme om bilden!

Average rating / 5. Vote count:

Bli först att ge ditt omdöme!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

Nya tomtar i Nygårds park 0 (0)

Nya tomtar i Nygårds park

Nya tomtar i Nygårds park

Även i år har det samlats tomtar i Nygårds park inför julens arbete men än så länge i betydligt mindre omfattning än föregående år. Kanske ställer coronaviruset till det även för tomtarna men i Nygårds park är det gott om utrymme så dom behöver inte trängas. Transporten dit borde heller inte ställa till några problem då dom kanppast behöver använda sig av kollektivtrafiken utan kan genomför resan på ett tryggt sätt med ren och släde. Kanske har tomtarna blivit störda av all uppmärksamhet från nyfikna människor och i hemlighet valt att samlas någon annanstans i år. Det är trots allt andra advent imorgon men det kan hända att dom flesta tomtarna väljer att infinna sig till samlingen lite närmar jul. I år har snön redan anlänt långt före jul och en del tomtar kanske är frusna och därför väntar. Här finns fler bilder på Tomtesafari i Nygårds park.

Canon 1DX Mk II ISO 400 med EF 24-70 f/2,8, 1/60 s och f/4,0

Klicka gärna på stjärnorna för att ge ditt omdöme om bilden!

Average rating / 5. Vote count:

Bli först att ge ditt omdöme!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

Träd i vitt vinterlandskap 0 (0)

Träd i vitt vinterlandskap

Träd i vitt vinterlandskap

Vintern har kommit ovanligt tidigt och gett oss ett vackert vitt vinterlandskapet. Träden och deras grenar har pudrats men vit nysnö. Den vita snön på både marken och på träd gör en annars mörka årstid lite ljusare när allt ljus reflekteras i den vita snön. Kylan har också varit generös och snön har fått ligga i nästan en vecka. Isarna börjar så smått lägga sig även på lite större sjöar som Mjörn. På marken ligger det ungefär en decimeter lätt nysnö vilket på sina ställen ställt till enorma trafikproblem. Snö under vintern verkar fortfarande vara en total överraskning för många och ett i det närmaste helt olösligt problem. Problemet verkar vara oöverstigligt för bland annat järnvägarna, som varje år står lika handfallna inför några centimeter nyfallen snö. Här finns fler naturbilder.

Canon 1DX Mk II ISO 400 med EF 24-70 f/2,8, 1/60 s och f/4,0

Klicka gärna på stjärnorna för att ge ditt omdöme om bilden!

Average rating / 5. Vote count:

Bli först att ge ditt omdöme!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)