God Jul 2021 0 (0)

God Jul 2021

God Jul 2021

Den här jultomten har tålmodigt väntat på att det äntligen skall bli julafton i flera veckor. Under den långa väntan har han blivit lite trött på att vänta så han har satt sig ner men nu är det äntligen julafton och vilket ögonblick som helst kommer hans tjänstgöring att börja. Han skall dela ut julklappar till alla som varit riktigt snälla och dessutom ätit sin spenat. Tomten har av någon anledning valt att inte möta upp med de andra tomtarna i Nygårds park till den stora tomtesamlingen utan valt att vara kvar i Blåsut i Vänersborg. I början hade tomten sällskap av sin kompis snögubben men några allt för varma dagar gjorda att snögubben helt säckade ihop och blev tyvärr liggande på marken bredvid tomten. Tomten önskar er alla en riktigt God Jul! Här finns bilder på Tomtesafari i Nygårds park.

Canon 1DX Mk II ISO 200 med EF 24-70 f/2,8, 1/400 s och f/5,0

Klicka gärna på stjärnorna för att ge ditt omdöme om bilden!

Average rating / 5. Vote count:

Bli först att ge ditt omdöme!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

Vinter i betongruinen 0 (0)

Vinter i betongruinen

Vinter i betongruinen

Lagom till jul bestämde sig kung Bore till slut för att skänka oss några centimeter snö och ett vackert vinterlandskap. Ett par veckor före jul var han ännu mer generös men tyvärr fick inte den snön ligga kvar men i sista stund verkar det faktiskt bli en vit jul i år. Lämningarna efter det nödtorftigt rivna pappersbruket i Vargön reser sig ett tiotal meter över marknivån på sina ställen och syns på långt håll. Den nyfallna snön täcker marken i förgrunden men det har inte fallit tillräckligt med snö för att täcka de tragiska betongresterna. Graffitikonstnärer har gjort sitt för att sätta färg på den trista betongen, som finns i allt för stort överflöd i ruinen. När bruket las ner 2008 tilläts ägaren av någon obegriplig anledning lämna en betongruin efter sig. Här finns fler bilder på övergivna föremål och platser.

Canon 1DX Mk II ISO 400 med EF 24-70 f/2,8, 1/80 s och f/10

Klicka gärna på stjärnorna för att ge ditt omdöme om bilden!

Average rating / 5. Vote count:

Bli först att ge ditt omdöme!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

Översnöad fikaplats 0 (0)

Översnöad fikaplats

Översnöad fikaplats

För bara någon dag sedan låg snön vackert på både marken och på föremål. En gammal kvarnsten blir till ett bord och grova timmerstockar blir till sittplatser vid Mörlanda väderkvarn. Snön är orörd på både sittplatser och bord så någon fika har det inte varit här på ett tag. Mörlanda väderkvarn uppfördes av riksdagsman Gustav Andersson i Sollebrunn år 1854. När det bara är lite drygt en vecka till julafton är det vackra vinterlandskapet som bortblåst. Det milda vädret under några dagar har gjort underverk för att helt radera ut vinterlandskapet och lite regn därtill har ytterligare bidragit till att utplånat julstämningen. Temperaturen närmar sig tvåsiffrigt och det som förut var fruset och rent är nu blött och slaskigt. Förhoppningsvis tar sig kung Bore i kragen och återskapar vinterlandskapet lagom till jul. Här finns fler blandade bilder.

Canon 1DX Mk II ISO 200 med EF 24-70 f/2,8, 1/60 s och f/5,6

Klicka gärna på stjärnorna för att ge ditt omdöme om bilden!

Average rating / 5. Vote count:

Bli först att ge ditt omdöme!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)